Wednesday, February 17, 2010

CNY Olidayz...

Salam Alayk...

sebagai pembuka bicara, aku sangatlah gembira bercuti di kampung....

on Saturday, at 11.30am, i went to puduraya to take my bus at 12.45pm..i went there with my fiancee..he send me there..dia tolong angkat beg aku..hihi..tq abang...at Pudu, OMG, so many ppl there..adoiyaiii..pening palo den!!memang ramai gegiler ah aku cakap...jalan mesti langgaq bahu..hadoi..aku dah terlewat takot tertinggal dek bas ku...aku jalan tak hengat orang dah..hahaha..sampai ja kat platform,hurmmmm hampeh jer..bas pon xsampai lagi..penat lelah sampai berpeluh2 aku dibuatnya...

abang yang semakin chubby...hihihi ^__*

bas dah sampai dan aku pulang tinggalkan abang...hihihi...babai..bas gerak ke Hentian Duta pulak..adoii..lama jugak..aku dah la nak kena balik Kedah terus..btw,bas yang aku naik ni menuju ke Ipoh sebenarnya..hihi..aku dapat seat blakang sekali...fuhh!!!then,pakcik drebar tu cakap, "sapa2 yang nak p toilet, p skrg..satgi saya tak brenti dah sebab jalan jem".. hah!!jalan jem ka??ye la..sok kan CNY..musti ramai yang balik kampong..cuti sekolah kan seminggu...

dah naik hiway, memang jem teruk sangat...ouh,lambatnya...dari KL --> Bukiit Beruntung...pastu dari Slim River sampai la ke Ipoh...haish...

traffic melaporkan keadaan bergerak perlahan...huhu

jem teruk kan??huhu..penat dok dalam bas

aku sampai di tol Ipoh dalam pukul 6.15pm..aku mintak nak turun selepas tol tapi pakcik drebar tu tak bagi..dah la aku tak solat lagi..jauh tau nak masuk ke Gopeng dari tol Simpang Pulai tu..pakcik ni memang la tak kesiankan saya tau...T__T sampai di Gopeng, Kak Zira mai amek..then p petronas dulu..aku solat..pas2 terus balik ke kedah..kepala aku ni toksah nak kata pa laa...pening sangat2 tapi ku gagahkan jua demi berjumpa kuarga tercinta...aku drive balik ikut jalan Gerik..aku tak ikut hiway ke Penang..kompem jem gila2 tau..penang kan ramai Cina..huhu..Alhamdulillah jalan tak jem masa tu..

and u all nak tau, anak buah aku 'ecah fana' tu mulut dia pot pet pot pet..tak nyanyi dia bercakap..sepatah pon aku tak paham..hahahah..besa la..bahasa budak2..^__^

ni lah budak kicik yang banyak sangat bercakap...hahahah

kami sampai di rumah dalam pukul 10 lebih..arghh..penatnya..+ lapaq gila..hahha..tapi aku merajuk sebab tak ada makanan di rumah..aku teruus masuk tido...phew~

esoknya, aku tido bangun pukul 10 pagi...dan seterusnya..huhu..aku tak masak tapi makan jer...kah3..aku dah cakap kat mak,aku nak makan masakan mak..tapi at last,nazuha yang masak..kui3..toksah nak kata pa laaa...sedap tak hengat..kalo kat KL tu asyik makan lauk sama ja..ayam ayam ayam..mana la tak gumuk aku ni..~_~

hari isnin, aku, nazuha, fariha, kakzira + farhana, kakyah & abg medan kua g pekan SP..hahah..kakyah and kakzira p beli baju n tudung..aku??hahha..tgk jela..aku kan tak berduit..=P...then kami p makan kat kedai kat situ..huhu..dari orang penuh sampai tak dak orang, kami tak balik2 lagi..kua3...pas2 kami balik teruus ke rumah..ye la dah lewat,solat asar pon dok lagi...jalan dr merbok ke SP tersangatlah jem..almaklumlah,ada ekspo dekat Tanjung Dawai..tp aku gak yang tak dapat pegi..

malam tu g anta kakzira balik Ruat..bye2 farhana..esok makteh nak balik tak dan jumpa dia lagi dah...

esoknya pulak,kami p Jeti Kuala Kedah..kakyah and family nak balik Langkawi dah..bye2 harith..tak dan men lama ngn dia..dia dah pandai senyum2..comei jer...







makteh dan harith

before balik, kami p singgah kedai laksa teluk kecai...uwaaaaaaa...laksa habes..beli laksam jer laaa...huhu..sebek sedap laksam tu..^__^ kempunan aku nak makan laksa Teluk Kecai..laksa beras,sedap wooo!!! otw balik tu, kami singgah kat masjid Yan..solat maghrib dulu..jomm!!dan sempat jugak berposing2..hihi

ain & mak...

abah pon nak jugak?hihi...^__^

kak ing & fariha...susah nak begambaq ngn dak sorg neh..huhu

aksi spontan..jelir kat org yg sdg tgkap gmbq sendiri ni..kui3

sampai uma, kami makan laksam bersama2...hihi..habes semangkuk laksam, aku hantam lagi nasi sepinggan..wohooo!!gila kuat makan aku ni...then besiap2 sebab aku pulak akan pulang semula ke KL..aku sangat2 tak suka part ni..aku menci!!! T__T bas aku kol 11pm..babai semua...

aku yang cumei..hahaha..~pasan tahap gaban!!

abah, adik & nazuha p hantaq aku kat stesen bus...mak aii..ramai gila org..xdak parking langsung...then, aku pergi meninggalkan kedah..huk3..xmo balik KL!!alhamdulillah jalan tak jem...aku sampai kt Pudu pukul 4 pagi..and terima kasih abang sebab sanggup datang amek ain...

No comments:

Post a Comment