Wednesday, February 3, 2010

story on february...

Salam alayk...

today i wanna told u the last 2 days on january and all about February story...hihihi..starting on da 1st February...ouh..ouh...

on 30th January,

i went to KPJ Kajang to open booth for susuibu.com...u noe wut??wut a boring day and boring place there...uwaaaaaa...so sad to be there..no one come to my booth..no sale there..im alone there..just sit on my chair and tengok orang lalu lalang depan aku...uwaaaaaa T__T aku tak suka begitu...but Thanks God, my fiance accompany me at 12till 2 pm...huhu..at least i have sum1 to talk to..thanks abang... ^__^

on 31st january

went to one place to buy "Tudung" for my own business...yeah..rite now im starting do my own business which is selling tudung bawal online...hihi..i bought for 10scarf, sebagai permulaan...Alhamdulillah...dapat juga..on dat nite, my school's friend, Dayah, come to my sis's house..she got interview at NIOSH,bangi..dats y she be here...on dat nite also, i need to take care of Iqbal coz my sis ONCALL again..but, im too tired and Iqbal always crying, he don't wanna sleep..uwaaaaaa T__T im crying too wif him..i thought he sakit perut..but no, he not...then i lap2 sket badan dia dgn air..then kurang sket nanges..after that, i feel that he got fever..one more thing, he actually got flu already..dats y he always crying becoz hidung dia tersumbat..lemas kot..huhuhu..after give him ubat demam, Alhamdulillah, he's sleeping...

1st february

went to office wiff Dayah..her interview at 3pm..hoho..she need to follow me early, if not, who wanna send her to NIOSH?hihi...so she lepak2 at my office..my boss okay..no hal punyer...then at 2.30,send Dayah to NIOSH..dekat jer...ptg pula, ambil Dayah and send her to her cousin's house...ala..dekat jer,flat Kenari tu..wakakkaka...oh u noe wut, im driving my own car,proton Saga, not my fiance's car,persona...otw back home, its crazy raining out there...then, at Sg Besi to MRRII, banjir la pulak...tinggi..aku dh tkut kalo kete mati tgh2 air tu..but Thanks God, sempat sampai umaa...kepala ku sakit sgt pd hr ni..

2nd february

nak pergi keje kene naik proton ku...dh panaskan enjin,then masuk gear reverse, kete ku mampus...pas2 gear lekat..langsung tak bole nak gerakkan..alamak!!!kenapa ni??aku dah cuak tahap cipan ni...huhuhu...call incik tunang, ask him,he dunno..aku jadi marah2 sebab dah lewat g opis..then call my bro, ask for him..then he said that maybe sumthing wrong with the clutch..oh no...MONEY3!!yeah, its related to the 'clutch'...when i starting the engine, mampus..huhu..at last i can free that gear..im waiting for mr fiance to take me here and send me to office...i reached office at 11am..nasib baik boss ok..lega..but i got flu today..sok sek sok sek

at nite, i went to workshop and ask for my car..then they send 1 of their mekanik wif me to see wut are the problem...ouh,my car..tak bole masuk gear..adakah kerana banjir semalam??huhu...then, he call "towing" to tarik my car..yer laa,dah tak bole jalan langsung..kecian POTRON..huhu..ms dok tunggu towing tu mai, aku, incik tunang bersembang dgn mekanik tu, Ah Kun nama dia..peramah sgt..hihi..mcm2 kami borak smpi towil tu smpai..

ok towing dh smp..but guard kerek tu tak bagi masuk..bodoh ape!!kete aku tak bole jalan laaa...bengang tol aku!!bukan aku jer yang hangin, skali dgn mekanik and pemandu towing tu hangin jer nggn guard india tu..dah la badan besaq...hish..free2 ja kak aku bayaq maintenance tp layan camni...bangang!! nama guard tu T.LECHU...aku igt jer...last2 dia suruh tolak kete sampai pagaq!!!tak ke bangang!!orang penat2 dia soh tolak kete..aku mls ah nak layan dia..yg lain2 pon sama..last2, incik tunang, Ah Kun dan sorg guard tlg tolak..aku??hehehe..dok dlm kete la...muahahahaha...cian mereka tau...ciap la uncle,report management baru taw!!!

3 february

abang kol ckp dgn Ah Kun psl kete..aku??xtau pape la...hahah..nti sume aku suruh tukaq..mati laaa..macam la kaya sangat aku ni..hihi..then abang kol gtau apa msalah n kerosakan..wah!!!tekejut bewok aku ni...mahai3!!kena tukaq clutch, bearing, plug, pas2 myk itam bocor..adoi3...rm700++....tp xpe, keta lama biasa la tu...kene lebih perhatian yer tak??hihi...so aku cakap esok baru nak amek sebab duit tak dak lagi..i have to borrow from Kak...and the rest, baki gaji aku...to kakyah: sori sbb terpaksa postpone lagi hutang ang kali ni..tak sengaja..T__T

4 february

hari ni??huhu...aku demam,selsema,batuk...complete package..actually dari semalam lagi camni..hari ni rasa makin teruk..di tambah pula dok pikiaq pasal duit nak bayaq keta..sebbek kak bagi pinjam dlu...Mekaseh kak...and abg Zaini pon cakap nak tlg bayaq nanti...mekaseh..abg ad ckp nk bgi minggu depan..mekaseh...

thanks a lot to all my siblings...terharu rasanya atas bantuan abg2 dan kakak2 ku ini...rsa nak nangis pon ada...
tanpa kalian, siapalah saya ni kan??mekaseh...~terharu~

No comments:

Post a Comment