Friday, July 9, 2010

Habbatus Sauda'

Salam Alayk...

haa...aku just nak share pasai satu jenis ubat yang banyak terdapat di Timur Tengah..Nabi kita Rasulullah s.a.w juga mengiktiraf Habbatus Sauda' ni sebagai penyembuh segala penyakit (kecuali Mati)..

Apa itu Habbatus Sauda'?


Jom kita tengok, macam mana rupa Habbatus Sauda' ni..

-ini lah rupanya..cm jintan hitam kan?-

tengok plak pokoknya....

-lawa kan bunga dia?hehehe-

"Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda', sesungguhnya ia penawar segala penyakit, kecuali kematian" (H.R Al Bukhari & Muslim)

sebenaqnya, aku dah penah makan..hat pior cam dalam gmbq kat ataih tu..abah aku bagi makan, sebab lani mak, abah n adik2 aku dh start makan...mudah2an semuanya sentiasa sihat wal'afiat...pas2 baru ni balik kg, abah aku belikan satu botol....guuurrlllppp!!hahaha

nak tau rasa dia? (kena kunyah yer 1 sudu yg diberi)

berangin

pedas2 sket (ala2 lada hitam..tp ni xla pedas cm lada hitam tu)

pahit sket (ubat mana tak pahit wew..habaq mai kt cek)

at last, smpai kua ayaq mata..sebab pedas2 berangin...huhu..

tapi xpe, Habbatus Sauda' ni bnyk kelebihan tau..nak aku list kan jugak?ok3..

haaaa...jumpa pon..ni dia (actually aku malas nak menaip...copy paste pon oke lah kan?ekekek)


sebenaqnya, Habbatus Sauda' ni dh byk di pasaran..ada yg dibuat minyak la, pil la, jus campuran la, kopi la dan mcm2 lagi...aku teringin nak minum jus Tok Guru ni...


yang ni lagi elok...sebab ada campuran buah2 lain..so xdak la rasa mcm hat aku mkn pior tu..hehe..nanti nak beli la...yum3 ^_^

tp yg penting,aku kena habeskan dlu yg abah bagi ni..(kalo dia tau aku xmkn lg,mapoh la..dhla aku slalu skit..hihi)

ok, tu je nak share...boleh la beli bagi mak abah kita makan...utk ibu2 yg mengandung n menyusu, elok makan ni..insyaAllah...

psstt: Pernah cik tunang aku gtau, ada sorg Mak/Ayah student dia, sakit kencing manis, lepas amalkan makan Habbatus Sauda' ni, Alhamdulillah.....^_^
----------------------
Taman Rindu,

http://raudhohsyauqeena.blogspot.com

No comments:

Post a Comment